zo 16 apr

Basiliek Oude Markt 3 Sittard

Wandel mee voor de kinderen van Xonar

Zondag 16 april a.s. organiseert Rotaryclub Sittard-Geleen Deux Villes de traditionele voorjaarswandeling ten behoeve van een goed doel.

Registratie is afgesloten
Andere evenementen bekijken
Wandel mee voor de kinderen van Xonar

Tijd en locatie

16 apr 2023, 13:15 – 16:30

Basiliek Oude Markt 3 Sittard, Oude Markt 3, 6131 EN Sittard, Netherlands

Over het evenement

Deze keer wordt het een prachtige stadswandeling door Sittard onder begeleiding van ervaren stadsgidsen. Er zijn de volgende wandelingen/groepen (tussen haakjes het max aantal deelnemers):

1. Historische binnenstad van Sittard en de voormalige vestingwerken (max 25 personen)
  2. Historische binnenstad van Sittard en de voormalige vestingwerken (max 30 personen)
  3. De Geheime Tuinen van Sittard (met name de verhalen rond die tuinen) (max 15 personen)
  4. Sittard, Geheime Tuinen, Joden (max 15 personen)
  5. De Geheime Tuinen van Sittard (verhalen, en toelichting op het groen in die tuinen) (max 15 personen)

U bent welkom in de prachtige Basiliek vanaf 13.15 uur waarbij het programma om 13.30 uur zal starten.

• Na een welkomstwoord zullen de groepen 4 en 5 meteen starten met de wandeling.
  • De groepen 1 t/m 3 krijgen nog een toelichting over de basiliek. Uiteindelijk komen alle wandelingen rond 15.30 uur weer samen in het schitterende Mariapark waar u wordt getrakteerd op koffie/thee en vlaai.

Het goede doel is de Xonar-locatie Limbricht. Xonar investeert in een gelukkige jeugd van kinderen en jongeren en inspireert hen om het beste uit het leven te halen. Xonar richt zich met name op die kinderen en jongeren die een meervoudige complexe problematiek hebben en voor wie de veiligheid in het geding is. Geluk van kinderen zit vaak in kleine dingen die het leven van een kind meer glans geven. Dit kan Xonar niet bekostigen uit de reguliere inkomsten. Rotaryclub

Sittard-Geleen Deux Villes heeft zich tot doel gesteld de kinderen van locatie Limbricht te helpen door zowel een financiële bijdrage als ook door hulp in natura.

• 1. Binnenstad en vestingwerken

Historische binnenstad van Sittard en de voormalige vestingwerken. Deze groep krijgt na het welkomstwoord (13:30) nog toelichting over de basiliek alvorens op pad te gaan. Uiteindelijk komt ook deze wandeling rond 15.30 uur weer samen in het schitterende Mariapark waar u wordt getrakteerd op koffie/thee en vlaai.

Uitverkocht
  • 2. Binnenstad & vestingwerken

Verkoop geëindigd op
  • 3. Geheime tuinen (tuinen)

De Geheime Tuinen van Sittard (met name de verhalen rond die tuinen). Deze groep krijgt na het welkomstwoord (13:30) nog toelichting over de basiliek alvorens op pad te gaan. Uiteindelijk komt ook deze wandeling rond 15.30 uur weer samen in het schitterende Mariapark waar u wordt getrakteerd op koffie/thee en vlaai.

Verkoop geëindigd op
  • 4. Geheime tuinen (Joden)

De geheime tuinen van Sittard met verhalen over de Joden. Deze groep gaat direct na het welkomstwoord (13:30) op pad. Uiteindelijk komt ook deze wandeling rond 15.30 uur weer samen in het schitterende Mariapark waar u wordt getrakteerd op koffie/thee en vlaai.

Uitverkocht
  • 5. Geheime tuinen (groen)

De geheime tuinen van Sittard (verhalen en toelichting op het groen in de tuinen). Deze groep gaat direct na het welkomstwoord (13:30) op pad. Uiteindelijk komt ook deze wandeling rond 15.30 uur weer samen in het schitterende Mariapark waar u wordt getrakteerd op koffie/thee en vlaai.

Totaal

€ 0,00